Guide för att lägga in en video på blogg.se

Jag tänkte ha en guide på hur man lägger in en video från YT till blogg.se. LÄTT! FÖLJ BARA INSTRUKTIONERNA! DET KANSKE BLIR LITE KOMPLICERAT. JAG ÄR INTE SÅ BRA PÅ ATT FÖRKLARA X(

Okej. Du börjar med att gå in på klippet som du vill ha på din blogg. I mitt fall väljer jag låten What are words - Chris Medina.
När du valt låt, så trycker du på DELA, som du hittar lätt till höger om "gilla"-knappen! Då kommer det upp en länk. Men du hoppar över länken där och trycker på knappen BÄDDA IN, som du hittar under länken, eller bredvid "skicka via e-post". Då kommer det upp en annan länk. DEN kopierar du.
Sen går du in på inlägget där du vill ha din video.
Tryck på kanppen bredvid "infoga bild", som det står HTML på. Då kommer det upp ett fält. Du klickar längst ner där och ett enterslag. Sen kopierar du in länken och trycker på "UPPDATERA". Så blir det en rosa ruta på ditt blogg-inlägg. Då trycker du på publicera och när du tittar på din blogg så finns videoklippet där!
Här är ett litet videoklipp som jag trycker är roligt! eller egentligen rolig låt. ajaja, skit samma x)



Puss och kram, kalla mig galen xP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0